Pudełko kartonowe to często pierwszy element produktu, z jakim spotyka się klient. Zarówno na półce w sklepie, jak i podczas dostawy zamówienia do domu – warto wyróżniać swoją ofertę na tle konkurencji. Aby marka została zapamiętana, dobrze jest przyciągnąć uwagę klienta czymś oryginalnym. Takim elementem może być indywidualne logo producenta albo wręcz spersonalizowane pudełko z nadrukiem o nietypowych kształtach.
Kartony z nadrukiem jako reklama
Obecnie najczęściej spotykanym materiałem do pakowania są kartonowe pudełka. Są praktyczne i łatwo dostępne, a dzięki wielu wzorom i rozmiarom – także niezawodne. W porównaniu do innych opakowań mają również korzystną cenę. Nawet zwykły karton nie musi służyć jednak tylko jako ochrona zakupionego produktu. Podobnie jak taśmy klejące, może być istotnym medium do przekazywania informacji o marce i elementem umacniającym jej pozycję na rynku.
Za pomocą oryginalnych opakowań sprzedawcy mogą przekazać klientom znacznie więcej informacji, niż typowa ulotka czy folder reklamowy. Można umieścić na nich produkty i usługi uzupełniające albo zareklamować coś zupełnie nowego. Na kartonach z nadrukiem może znaleźć się instrukcja obsługi produktu, jego specyfikacje techniczne czy projekt koncepcyjny. Im bardziej kreatywny pomysł, tym lepiej. Jednak liczy się nie tylko pomysłowość – klienci bardzo cenią sobie praktyczną stronę zakupów. Mądre wykorzystanie pozornie niepotrzebnego miejsca z pewnością spotka się z ich uznaniem. Jest to także świetny sposób na rozwinięcie marketingu szeptanego i zachęcenie klientów do polecania produktu innym.
Kartony z nadrukiem – realizacja
Nawet proste logo firmy umieszczone na opakowaniu w widocznym miejscu, pozwala wyróżnić firmę – wciąż jest to nowatorskie rozwiązanie. Klient traktuje takiego sprzedawcą jako poważnego kontrahenta, który dba o wartość swojej marki i odbiorców swoich usług. Niewielka dopłata w tym przypadku bardzo się opłaca. Całkowity koszt nadruku na kartonie jest w każdym przypadku indywidualny i zależy od wielu czynników. Należą do nich między innymi: rozmiar, typ kartonu, jego wielkość, ilość oraz kolorystyka nadruków, a także ilość samych kartonów.
Producent kartonów z nadrukiem może zaproponować gotowy projekt albo coś autorskiego specjalnie dla danej firmy. Doradzi także w kwestii materiałów i kosztów. Można zlecić kompleksowe wykonanie opakowania firmowego, od oryginalnych grafik, aż po realizację finalnej dostawy.