Zamierzasz wyemitować reklamę radiową lub telewizyjną? A może chcesz puszczać ją w swojej firmie lub podczas eventów? Gdy do realizacji reklamy potrzebny jest odpowiedni głos, sprawdź, na co zwrócić uwagę przy jego poszukiwaniu!
Lektor do reklamy – gdzie go znaleźć?
Aby wyemitować reklamę, trzeba ją w pierwszej kolejności zrealizować. Na ten proces składa się szereg czynności – od opracowania projektu reklamy, poprzez stworzenie jej scenariusza, a skończywszy na jej produkcji. W tym procesie bardzo często bierze udział lektor, którego zadaniem jest odczytanie przekazu reklamowego.
Lektor, czyli odpowiedni głos do reklamy powinien być odpowiednio dopasowany do całego projektu reklamy, by uzyskać optymalny efekt, czyli dotrzeć do jak najszerszej gamy odbiorców oraz zachęcić ich do skorzystania z oferty.
Obecnie znalezienie lektora nie jest skomplikowane. Aby skorzystać z jego usług, wystarczy tylko dostęp do internetu, ponieważ najlepszych lektorów można wyszukać już teraz w specjalnych bazach głosów lektorskich, które działają online. Są to serwisy, które w jednym miejscu prezentują próbki nagrań wielu lektorów i pozwalają na zlecenie zamówienia na nagranie.
Dobry głos do reklamy – czyli jaki?
Wybierając właściwy głos do reklamy, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych kwestii:
1. Grupa docelowa – lektor powinien mieć głos odpowiadający grupie, do której kierowany jest przekaz, na przykład w przypadku reklamy produktów dla dzieci często lektorami są kobiety, natomiast przy reklamowaniu medykamentów dla seniorów często lektor występuje jako doświadczony, starszy lekarz.
2. Rozpoznawalność głosu lektora – lektorzy najbardziej rozpoznawalni są w stanie zwrócić większą uwagę na reklamę i spowodować, że zostanie zapamiętana na dłużej. Znany lektor to jednak wyższy koszt związany z jego obsługą.
3. Czas realizacji nagrania – gdy potrzebne jest nagranie lektorskie wykonane w ekspresowym tempie.
Gdzie zamówić nagranie lektorskie?
Aktualnie zamówienie na nagranie lektorskie można złożyć za pomocą internetu. Odpowiedni głos do reklamy można wtedy dobrać bezpośrednio online, uwzględniając indywidualne wymagania związane z jego przeznaczeniem.
Aby złożyć zamówienie na nagranie lektorskie online, w pierwszej kolejności należy zapoznać się z dostępnymi nagraniami, po wyselekcjonowaniu właściwego lektora skontaktować się z bazą głosów lektorskich, by złożyć zamówienie.
Do złożenia zamówienia na nagranie należy dostarczyć do bazy treść nagrania wraz ze swoimi uwagami związanymi z jego wykonaniem. Gotowe nagranie lektorskie można otrzymać nawet w ciągu kilku dni od jego zamówienia.