co dać firmie

Gadżety reklamowe, a ich skuteczność marketingowa

Wydawca | 26 października 2018 | Komentarze: 0

Skuteczna reklama, to obecnie decydujący czynnik stanowiący o sukcesie rynkowym zarówno małych, średnich, jak i dużych firm oraz instytucji. Zwiększenie sprzedaży, zainteresowania marką, a także pozytywny wizerunek firmy, to efekt dobrze przeprowadzonej strategii marketingowej. Bardzo pomocne w osiągnięciu tego celu, są gadżety reklamowe. O jakich mowa i dlaczego warto w nie inwestować? Podpowiadamy.


Gadżet reklamowy – czym on właściwie jest?

Gadżet reklamowy, jak już sama nazwa wskazuje, jest to dość niewielki przedmiot, na którym zamieszczamy reklamę naszej firmy. Może to być logotyp, produkt, informacja o ważnym wydarzeniu czy kampanii. To, co się tam znajdzie zależy od tego, z jaką działalnością jesteśmy związani. Na gadżety reklamowe stawiają bowiem nie tylko firmy, ale także organizacje o niekomercyjnym charakterze, urzędy czy też instytucje.

Gadżety reklamowe powinny być bezpłatne, a zamieszczone na nich teksty, grafiki czy znaki, mają nam jednoznacznie kojarzyć się z reklamowaną firmą. Uwaga, firmy mogą dawać swoim klientom praktycznie to, na co mają ochotę, pod warunkiem, że nie są to produkowane przez nich wyroby. W przeciwnym razie, nie mogą już ich określać mianem gadżetów reklamowych.

Najczęściej marki stawiają na pojawienie się na nich logotypu. W takich działaniach jest ściśle określony cel, a brzmi on: korzyść. Przejawia się ona przede wszystkim w uświadomieniu oraz utrwaleniu marki wśród osób, które otrzymają dany gadżet. Obdarowana nim osoba jest zazwyczaj zadowolona, więc firma będzie jej się kojarzyła z czymś pozytywnym. Jest to więc dość łatwy sposób na budowanie dobrego wizerunku. Kolejna zaleta gadżetów reklamowych, to skuteczna promocja danej usługi lub produktu, a dalszej perspektywie, zwiększenia ich sprzedaży. Bardzo istotne jest także to, że klient sam staje się reklamą naszej firmy. Jeśli na co dzień posługuje się np. długopisem, kubkiem czy też nosi torbę z jej logotypem, automatycznie zwiększa zasięg reklamowy i niejako staje się ambasadorem naszej marki.

spotkanie reklamowe gadżety

Gadżet reklamowy – główne cechy

O tym czy dany gadżet reklamowy będzie spełniał swoją rolę decyduje kilka czynników. Musi być on trwały i użyteczny. Niemniej istotną kwestią jest to, czy ma atrakcyjny design oraz wyraźny nadruk reklamowy. Zanim więc wypuścimy go w obieg znajdźmy dobrej jakości miejcie w którym je kupimy. Najlepiej, jak od razu będziemy mogli skorzystać z usług drukarskich. Taki duet oferują niektóre hurtownie reklamowe.

Skupmy się jednak na jednym z najważniejszych czynników: użyteczności, czyli na tym, czy potencjalny klient będzie mógł go wykorzystać w sposób praktyczny, a tym samym, najlepszy z punktu widzenia skutecznej reklamy. Im dłużej będzie mu służył, tym bardziej nasza marka zaistnieje w jego świadomości. O wysokiej użyteczności możemy mówić na przykład w przypadku koszulki, torby, długopisu czy też kubka. Im bardziej będzie służył klientowi, tym przyjemniej będzie z niego korzystał. Bardzo ważne jest także czytelne i estetyczne umieszczenie reklamy na danym gadżecie.

To, co damy naszym klientom, uzależnione jest od wielu czynników – od sposobu dystrybucji, po rodzaj odbiorców. Jedno jest pewne, aby przyniosły zamierzony efekt, nie możemy iść na przysłowiową łatwiznę oraz działania masowe, a raczej starać się zaskoczyć klienta i wyjść naprzeciw jego oczekiwaniom.

Tagi wpisu:

Finalistki Miss Polski 2018 wybrane!

30 czerwca 2018 | Wydawca | Komentarze: 0
Portal superinformator.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy publikowanych przez czytelników. Komentarze niezgodne z polskim prawem będą usuwane. Na naszym portalu każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania. Zapraszamy do wzięcia udziału w dyskusji.

Napisz komentarz

text#before#comment#box